«

The language of motion in Seneca’s theoretical and literary representation of passions

ΑΡΘΡΑ

Sofia-Dionysia Skompridi

PhD Candidate of the Classics Department

of the Aristotle University of Thessaloniki

 

 

Περίληψη: Το κέντρο βάρους στις τραγωδίες του Σενέκα μετατοπίζεται συστηματικά από τα γεγονότα στα πρόσωπα των εκάστοτε πρωταγωνιστών και τις συναισθηματικές τους εξάρσεις. Απότοκο της μετατόπισης αυτής είναι η δημιουργία ενός μοτίβου στο τραγικό corpus του δημιουργού, το οποίο σχετίζεται με τις απόπειρες των δευτερευόντων χαρακτήρων των έργων να αποσοβήσουν τα συναισθηματικά ξεσπάσματα των ηρώων. Το παρόν άρθρο εστιάζει στην ανάλυση της συμβουλευτικής που ακολουθούν οι χαρακτήρες, με ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον θεραπευτικό – συναισθηματικό χαρακτήρα της γλώσσας που χρησιμοποιούν στην προσπάθειά τους αυτή. Απώτερος στόχος της παρούσας ανάλυσης είναι η ανάδειξη της υλικής – φυσικής – κινητικής έκφανσης της γλώσσας του συγγραφέα, που χρησιμοποιείται για την εξυγίανση των παθών και η οποία φαίνεται να έχει, εν πολλοίς, επηρεαστεί από τις απόψεις της Αρχαίας Στοάς περί της φύσης συναισθημάτων. Τα τελευταία σκιαγραφούνται ως βίαιες κινήσεις που δημιουργούν μια ψυχοσωματική αστάθεια στους ήρωες και, ως εκ τούτου, η γλώσσα που αποσκοπεί στη θεραπεία τους φαίνεται να παρουσιάζει μία ιδιαίτερη «κινητικότητα».

 

The language of motion in Seneca (PDF)

Αφήστε μια απάντηση